Višeznačnost potrage koja se rasplinjava u kolektivna i osobna proturječja u temelju je vizualnog eseja na granici rodova. Društveni okvir postaje dramatski okidač priče ukotvljene duboko u stvaralačke tradicije nadrealističkog tretmana zbilje, čija stupnjevitost zadobiva ekvivalentnu spoznajnu vrijednost. Poduzeto traganje kojem je ishod jasan i prije konkretna sprovođenja, rastvara se u svijet prevrednovanja dominantnih pozicija, a pažnja se pomiče prema rubnim manifestacijama, potenciranim očuđujućom teksturom svakodnevnog. Strukturiran kao inscenacija arhetipskog lutanja dva junaka koja susreću namjernike i potenciraju nestabilna sjećanja, nastale praznine popunjava dostupnim arhivskim materijalima - u svojoj zamjenjivosti i općosti, jednako pripadnim svim iskustvima.
No, raspadanje zarobljeno u prizorima ostavlja nas nesigurnima, dok lutanje što se zapliće o stranputice postaje izraz svakog stvaralačkog procesa, nejasna cilja i načina dosezanja. Porodica na određeno vrijeme angažiranu temu preobražava u metafilmsku igru, u kojoj uobičajeni dokumentarni subjekti postaju suučesnici i sukreatori filma, tendirajući poništenju konvencionalnih registara svake, pa i društvene i filmske danosti.
utorak, 3.12. I 17:00 I kino Kinoteka
• originalni naslov: Porodica na određeno vrijeme • scenarij: Sead šabotić • fotografija: Ivan Čojbašić • montaža: Mina Petrović • produkcija: CODE BLUE PRODUCTION • jezik: crnogorski
• nagrade i festivali: službena selekcija Beldocs 2024.
• žanr: dokumentarni