Slika se povećava i pred nama se javlja lice koje je bilo skriveno. Sada ga vidimo, pikselizirano. No pikseli nisu važni jer njihova priroda nije estetička ili tehnička, već politička. U najnovijem filmu Kamala Aljafarija Recollection prisutna je tehnika found footage. Aljafari pretvara nevidljivo u vidljivo tako što izvorni protagonist nestaje. Uloge su zamijenjene: hegemon i podčinjeni, tlačitelj i tlačeni, gospodari i sluge. Izbrisano je ono što je nekoć bilo u prvom planu, a ostali su samo setovi i prolaznici. Koristeći materijal iz izraelskih fikcijskih filmova snimanih u Jaffi između 60-ih i 90-ih - među kojima su i neki s Chuckom Norrisom u glavnoj ulozi – redatelj osmišljava novu montažu koja, kao što kaže Walter Benjamin, „prekida“ povijest i ponovno vraća ono što je bilo ignorirano; on vraća te slike u sadašnje vrijeme, na svjetlost, i lansira ih u budućnost.
(Maia Gattás Vargas, Hau-Hebbel am Ufer Berlin, 2015)
petak, 6.12. I 17:15 I Kaptol Boutique Cinema
• originalni naslov: Recollection • scenarij: Kamal Aljafari • fotografija: Kamal Aljafari • montaža: Kamal Aljafari, Daniel Franke • produkcija: Kamal Aljafari Studio • jezik: nema dijaloga
• nagrade i festivali: nominacije za Muhr nagradu na filmskom festivalu u Dubaiju, za nagradu Grada Torina za najbolji međunarodni dokumentarni film / Prikazan na festivalima poput Locarna, DOC Buenos Airesa, Torino Film Festivala, Berwicka i États généraux du film documentaire u Lussasu, te u institucijama poput Instituta Lumière u Lyonu i Kunstverein München
• žanr: dokumentarni