Dosjei

Ateisti roda: S onu stranu ustaljenih okvira

 

U ovoj iscrpljujućoj i tmurnoj godini u kojoj smo svi smo bili opsjednuti temom normalnosti, bilo da je riječ o tzv. starom normalnom ili o nekom budućem novom normalnom poslije pandemije, nas je zainteresirala mogućnost da koristeći HRFF kao javnu platformu ne raspravljamo samo o tome što se izgubilo ili možda čak i dobilo s prelaskom iz jednog stanja normalnosti u drugo, već da istaknemo fenomene koji samu ideju i režim normalnog dovode u pitanje. U ovom je slučaju konkretno riječ o životu transrodnih osoba i imigranata, kao vjesnika društva koje ide s onu stranu ustaljenih okvira.

Stoga se kao film koji u političkom i poetičkom smislu korespondira s mišlju vodiljom ovogodišnjeg izdanja Human Rights Film Festivala izdvaja Mala djevojčica francuskog redatelja Sébastiena Lifshitza. Film o transrodnom djetetu koje se bori za svoje pravo na različitost ujedno je i crvena nit dosjea Ateisti roda. Uvod o rodu i binarnosti kao procedurama mišljenja pisala je Lina Gonan, dok Espi Tomičić umjesto osvrta donosi intimno pismo junakinji Sashi. O tranzicijama i miješanju osobne i političke povijesti piše Paul B. Preciado u knjizi Apartman na Uranu, čiji prijevod uskoro izlazi u nakladi Multimedijalnog instituta i Bijelog vala. Prenosimo i dio osvrta Dragana Rubeše na film Futur treći, u kojem je društveni prijestup portretiran “u zanosnoj energiji koja združuje rasu, seksualnost, pripadnost i pijanu ljubav.”

Više čitajte u dosjeu Ateisti roda.