Filmovi

Aquarius

Kleber Mendonça Filho | Brazil, Francuska | 2016 | 142′

PETAK 09.12. | 20:00 | kino EUROPA

 

originalni naslov: Aquarius

uloge: Sônia Braga, Maeve Jinkings, Irhandir Santos, Humberto Carrão

scenarij: Kleber Mendonça Filho

fotografija: Pedro Sotero, Fabricio Tadeu

montaža: Eduardo Serrano

produkcija: CinemaScópio Produções, Globo Filmes, SBS Productions

distribucija: Demiurg

web: aquarius.com

format: DCP

titlovi: hrvatski, engleski

nagrade i nominacije: službena selekcija i nominacija za Zlatnu palmu, Cannes Film Festival 2016.; najbolji film, Sydney Film Festival 2016.; najbolja ženska uloga, Biarritz Festival of Latin American Cinema 2016.; najbolja ženska uloga Lima Film Festival 2016.; Premios Fénix za najbolju žensku ulogu, najbolji film, najboljeg redatelja i najbolji zvuk (nominacije) 2016.; najbolji međunarodni film (nominacija), Zurich Film Festival 2016.; službena selekcija Jerusalem Film Festival 2016.; službena selekcija Sarajevo Film Festival 2016.; službena selekcija Toronto Film Festival 2016.; službena selekcija Busan Film Festival 2016.; službena selekcija Vienna Film Festival 2016.; službena selekcija Tokyo Film Festival 2016.

Clara je  jedina stanarka  zgrade u gentrificiranom dijelu grada i posljednja prepreka investicijskom projektu velike privatne tvrtke. Emocionalno srasla s prostorom, iznimno tvrdoglava i beskompromisna, ona nema namjeru napustiti stan u kojem je provela čitav život. Ostavlja bogate da čekaju, a truizam klasnog društva kaže da bogati ne moraju čekati: sukob je neizbježan.

Nakon Zvukova susjedstva, Mendonça Filho svoj je rodni grad opet uhvatio u širokom ekranu: on zna kakva je povijest grada, kakav je njegov karakter i kako grad zvuči. No, možda multikulturni, tropski Recife kojim odjekuje bossa nova ne postoji osim na crno-bijelim arhivskim fotografijama kojima se film otvara ili pak u izmaglici nostalgije i pustih želja njegove junakinje. Ono što je prikazano je pustošenje i utvrđivanje društvenih linija koje dijele ljude i prekrajaju grad prema zahtjevima kapitala. U Akvariju nije ostao nitko osim jedne žene. Ona se opire hodu povijesti bez mogućnosti da pouči primjerom ili želje da to učini; vjerna je samo uspomeni jednog izgubljenog svijeta. Osobno je političko: ako ne vjerujete, samo pričekajte zadnju scenu.